dilluns, 30 de març del 2015

Motlle de silicona freda i Maizena per a fimo

Fa un temps em van preguntar el perqué no feia motlles de les meves figures de fimo per poder-les reproduïr més facilment. Em va agradar l'idea i vaig estar mirant preus dels diferents productes que venen per a fer els motlles, peró la veritat és que no entraben dins el meu pressupost... Així que vaig buscar i buscar fins trobar la manera de fer-los amb materials més asequibles.

Vaig començar fent una proba de motllo amb silicona calenta, i tot i que queden tots els detalls perfectes, al no quedar flexible costaba molt de fer les reproduccions. Podeu veure un video tutorial d'aquesta tècnica al canal de Remiitube.

Avui he probat amb silicona freda i aquest és el resultat:

Primer he fet unes quantes figures de fimo que volia reproduïr. Un cop cuïtes i fredes ja es poden utilitzar (Aquest cop no les he pintat ni enbarnissat per a no tenir problemes amb la silicona):

M'he possat guants, ja que la silicona s'enganxa molt a les mans, peró al cap d'una estona me'ls he acabat treient perqué costaba molt de treballar amb ells:

He agafat Maizena (farina de blat de moro) i he fet una muntanyeta sobre paper de forn:

La quantitat és una mica més del volum de la Maizena: 

Es tira la silicona, que ha de ser per a tapar juntures. En aquest cas era transparent, peró aixó no importa gens sobre com serà el resultat.

He barrejat bé fins que ha deixat d'enganxar-se als dits i ja no feia serradures al mesclar-la:

Es possa una mica de Maizena en la figura de fimo i l'he aixafat contra la bola de silicona:

També he fet un més gran per a varies figures:

Es deixa assecar unes hores fins que el motlle està dur, es treu la figura i ja està llest per utilitzar!


S'ha de tenir en compte, que al llarg del temps el motlle es posa dur i ja no és tant útil. Millor guardar-lo dins d'una bossa tancada, per a conservar l'humitat.


Tutorial en video amb silicona freda de Remiitube

2 comentaris:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...